Menu

PilatesMind

Prøv Pilates 3 gange gratis (normalpris 400 kr.)

Del teksten

(Antal gange delt: 22)

6 tilmeldte

(4 pladser tilbage)

100% gratis
Kun for nybegyndere
Kun 10 testpersoner
Certificerede og erfarne instruktører
Små hold (10 personer) sikrer fokus på dig

I forbindelse med åbningen af PilatesMind på fuldtid søger vi 10 testpersoner (kun nybegyndere), der har lyst til at prøve Pilates. Du får 3 gratis træningslektioner (normalpris 400 kr.). Det eneste du skal gøre er at give os feedback på din oplevelse efter din tredje træning (det tager max 10 minutter). Du binder dig ikke til noget som testperson og der er intet krav om betaling. Den første gang du træner skal du deltage på en introtime, da det er vigtigt at du har kendskab til metoden for at få mest mulig ud af træningen. Her får du en grundig gennemgang af Pilates og vi finder i fællesskab ud af hvad du skal fokusere på i din træning. Vi får også kendskab til din krop, eventuelle skader og skavanker, så vi efterfølgende kan guide og korregere dig bedst muligt igennem øvelserne. Introtimen varer 1 time og 30 minutter, så der er god tid til spørgsmål. Efter du har deltaget på introtimen kan du selv vælge 2 hold du vil prøve. Du kan bl.a. vælge mellem klassisk Pilates (Mat Work), Puls Pilates, Stretch Pilates, Pilates med redskaber, Gravid Pilates og Efterfødsels Pilates. Vi har over 30 undervisningstimer om ugen, så der vil helt sikkert være holdtider der passer ind i din kalender.

Vi ved det kan være sjovt og motiverende at træne sammen. Derfor må alle 10 testpersoner medbringe en ledsager som også får 3 gratis undervisningslektioner. Der er intet krav om at I skal træne på samme tidspunkt. Når du har tilmeldt dig, modtager du en mail med informationer om hvordan du får en ledsager med.

Du skal prøve Pilates hvis du:

  • Vil opnå fladere mave og smallere talje
  • Vil have en stærkere krop
  • Vil have personlig tilpasset øvelser der sikre dig effektivt og skadesfri træning
  • Vil forbedre din fysik inden for din sportsgren
  • Vil prøve en træningsform der tager højde for dine fysiske gener og skader
  • Vil minimere spændinger og ømhed i ryg, skuldre og nakke
  • Vil opleve færre gener i forbindelse med graviditet
  • Vil i form efter fødsel

Pilates er opfundet af tyskeren Joseph H. Pilates i begyndelsen af 1900-tallet og dyrkes i dag verden over. Træningsformen består af dynamiske styrke- og strækøvelser, der træner hele din krop på en effektiv og funktionel måde. Planken (front support) er et eksempel på en klassisk Pilatesøvelse.

Træn som eliten

Pilates dyrkes af elitesportsudøvere i mange typer af sportsgrene for at opnå effektive resultater. Dette omfatter bl.a. Tiger Woods, Andy Murray, Maria Sharapova, Serena williams, Kobe Bryant, David Beckham og mange andre.

Prominente navne som Madonna, Gwyneth Paltrow, Michelle Obama, Cameron Diaz, Julia Roberts, Kate Winslet, Megan Fox, Sandra Bullock, Liv Tyler, Reese Witherspoon, Uma Therman, Jennifer Aniston, Naomi Campbell, Nicole Scherzinger, Miranda Kerr, Halle Berry og mange flere dyrker også Pilates. De har muligvis forskellige mål med træningen men årsagen er den samme. De træner Pilates fordi det virker!

Pilates vs. Yoga?

Mange tror fejlagtigt at Pilates og Yoga er det samme. De der har prøvet begge træningsformer kan bekræfte at de ikke er ens. Det er ikke muligt at give en kort beskrivelse af forskellen, da både Pilates og Yoga breder sig til mange stilarter. Man kan dog foretage en forsimplet sammenligning af Pilates og Yoga ved at kigge på Hatha Yoga (den mest udbredte yogaform) og Mat Work Pilates (den mest udbredte Pilatesform). Et af hovedformålene i Pilates er at træne, styrke og afbalancere kroppen optimalt og funktionelt. Det primære formål i Yoga (Hatha) er at forene krop, sind og sjæl gennem bevægelse og vejrtrækningsteknikker for at forberede meditationspraksis.

Hvem kan melde sig som testperson?

Alle nybegyndere som ikke tidligere har modtaget undervisning i PilatesMind.

Følg os på Facebook

Tilmeld dig som testperson